Nerušený spánok – aké tienenie je najlepšie?

488x
 

Keď sa chystáte spať jediná podmienka je kvalitné zatienenie aby vás ráno neprebudilo ostré slnko. Neprichádzajú do úvahy žiadne kompromisy. Aké tienenie vám zaručí nerušený spánok a pohodu? So tiahnutými roletami docielite úplnú tmu – ideálne prostredie na spanie a plus aj teplota v miestnosti bude regulovaná. S modernými tieniacimi prvkami prichádza mnoho ďalších výhod.

nerušený spánok

Ochrana, súkromie a vonkajšie žalúzie

S vonkajšími žalúziami máte prísun vonkajšieho svetla a tiež prístup k výhľadu von a keď je treba tak vám ponúkajú aj úplné zatemnenie miestnosti. Jednotlivé lamely sa zaklopia do seba a vytvoria scelené plochu. Sú veľmi praktickým tieniacim prvkom, pretože cez deň si regulujete sami svetlo podľa potreby a k večeru si ich jednoducho zatiahnete. Doprajete si s nimi kvalitný spánok a plus ich termoregulačná funkcia je iba výhodou. S týmto tieniacim prvkom dosiahnete vyššiu bezpečnosť a aj vaše okná sú chránené pred vonkajšími vplyvmi počasia.

Toto dôkladné zatemnenie celej miestnosti vám nepredĺži iba ranný spánok, ale tak isto vám dopraje aj poobedného šlofíka. Takže, ak ste zvyknutí pospať si cez deň tak s vonkajšími žalúziami si zaručíte kvalitný spánok. Alebo ak sa snažíte uspať deti a stále sa vám nedarí, lebo ich neláka spánok cez deň – skúste im navodiť noc jednoduchým zatiahnutím a veríme, že návyk na poobedný spánok sa im veľmi rýchlo upraví.

Čítajte aj: Ako umyť žalúzie

Vonkajšie rolety

Rolety sa v prvom rade vyznačujú výbornými tepelnoizolačnými vlastnosťami aj počas leta ale aj cez zimu. Rozhodne šetria vašu peňaženku. Pri použití elektrického ovládania zvyšujete svoju ochranu a tak isto aj okná sú chránené pred inými vplyvmi z vonkajšku.

Kombinujte rolety aj s vnútorným tienením

Vonkajšie rolety vám do izby naozaj prinesú do izby úplné zatemnenie a vy si už môžete vychutnať nerušený spánok, tým že roleta sa nenaklápa ako napríklad vonkajšia žalúzia, slúži iba na zatemnenie okna. Preto ak si počas dňa chcete korigovať prísun denného svetla tak si s exteriérovým tieniacim prvkom môžete nakombinovať s interiérovými tieniacimi technikami. Do vnútra si už podľa vášho štýlu môžete nakombinovať napríklad základné interiérové žalúzie. Tie sú zaručenou dlhoročnou klasikou, ak však túžite po niečom novšom modernejšom – môžete skúsiť drevené alebo bambusové žalúzie. Viac o interiérovom tienení sa dočítate aj v našom staršom článku, v ktorom sme spomínali všetky typy interiérových tienení.

nerušený spánok

Mohlo by vás zaujímať aj: Zariaďujeme detskú izbu – aký nábytok farby a rolety nesmú chýbať?

Screenové rolety

Moderné, nadčasovéveľmi praktické – aj také sú screenové rolety. Pri nich si viete zvoliť podľa vlastného uváženia priestupnosť denného svetla cez látku. Táto látka vám prináša pohľad von ale zároveň vy ste chránení a môžete si plne užívať súkromie. Na výber máte viac z viac svetla priepustných látok až po úplne blackou-tové látky. Ak bývate v oblasti silného vetra – táto tieniaca technika je stvorená pre toto prostredie. Je odolná až voči 130km/h vetru. Dodá vášmu domovu moderný vzhľad

rolety

Problémy so spánkom a ako im predísť?

nerušený spánok

Ak vás trápia prebdené noci alebo sa len často krát budíte, že neviete spať tak niečo nebude v poriadku. Na to aby ste si upravili svoj spánkový režim a aby sa vám darilo zaspať je pár zaručených typov, ktoré pomáhajú k zlepšeniu spánku. Mnohí z vás to už určite viete, že najlepšie sa zaspáva ak je izba pred spaním dobre vyvetraná a vy môžete zaspávať s čerstvým vzduchom. Ďalšou základnou vecou je pohodlný matrac, dnes si už vyberiete od výmyslu sveta ale hlavné je aby ste ráno neboli dolámaní. Zvoľte si pohodlné a voľné pyžamo, nechajte svoje telo dýchať. Tak isto pohodlné obliečky spravia veľa.

Skúste sa cez deň vystavovať viac slnečnému svetlu a trávte viac času vonku, možno vám chýba melatonín, ten váš mozog vylučuje vo väčších množstvách ak ste menej na svetle – to vás robí potom viac unavenými. Cez noc by ste sa zas mali vyhýbať jasným obrazovkám, ktoré vylučujú modré svetlo a to minimálne 1-2 hodiny predtým ako sa chystáte spať.

Skúste si cez deň zacvičiť alebo si odkontrolujte čo konzumujete a pijete. Najlepšie by bolo obmedziť kofeín a nikotín. Aspoň tri až štyri hodiny pred spaním by ste sa mali vyhýbať ťažkým sýtym jedlám a konzumácii alkoholu.