Varenie v prírode a recepty bez panvice

304x

Určite všetci poznáme ten radostný pocit z perfektnej opekačky! Poďme sa teda trochu vrátiť do doby našich predkov a využiť to čo nám príroda ponúka. Pokojnú atmosféru, čerstvý vzduch a hlavne skvelú prirodzenú kuchyňu. Nespoliehajte sa už viac na obyčajné konzervy, suché jedlá a skúste niečo viac ako len špekáčiky s chlebom a horčicou! Uvarme si teda spolu niečo chutné na čerstvom vzduchu bez elektriny, sporáku a iných spotrebičov! Nemajte strach, varenie vonku síce znie ako niečo nedobré alebo nehygienické no opak je pravdou. Varenie vonku v letných ale aj jesenných dňoch je o niečom viac ako len o zapálení rúry či sporáku. Je to nezabudnuteľný zážitok s priateľmi či rodinou a to všetko v spojení s časom stráveným v nádhernej prírode.

Zdroj: unsplash.com

Varenie na ohni:

Našli ste nádherné miesto uprostred lesa s vyznačeným ohniskom? Zakotvite, začnite rozpaľovať oheň a vyložte si všetky potrebné veci na peň alebo drevený stôl pri ohnisku. Pozor! Pri použití ohniska dbajte na pravidlá protipožiarnej bezpečnosti! Väčšinou pri ohnisku býva nasekané drevo, ak nie je, nájdite ho v lese a zapáľte oheň pred prípravou samotného obedu. Nebojte sa, varenie v prírode nie je žiadna ťažká veda, je vo veľkej miere o voľnosti a testovaní nových surovín. Ak ste sa rozhodli pre najbežnejšiu formu varenia na ohni, máme pre Vás chutný recept v alobale.

Zdroj: unsplash.com

Vegetariánska živánska pochúťka z alobalu
Suroviny:
– 1 kg zemiaky
– 300 g marinované alebo obyčajné tofu
– 100 g červená cibuľa
– 150 g cuketa
– 150 g červená alebo žltá paprika
– soľ
– koreniny: mletá červená paprika, rasca, mleté čierne korenie

Postup:
Všetky suroviny nakrájame na malé kocky, tak aby sme ich mali nachystané na vkladanie do alobalu. Vytvoríme si z alobalov balíčky do ktorých môžeme postupne ukladať suroviny podľa fantázie. Napríklad na úplný spodok môžeme dať zemiaky aby boli bližšie k teplu a rýchlejšie sa upiekli pretože to je tvrdá koreňová zelenina. Ďalej už ukladáme na striedačku tofu, cibuľu, papriku a cuketu. Takto postupujeme až pokým neminieme všetky nachystané suroviny. Každý jeden balíček dôkladne osolím, okorením a jemne premiešam tak, aby sa nám neroztrhal alobal. Poriadne zavriem balíčky, zatlačím alobal, vložím do pahreby a čakám na chutnú živánsku pochúťku bez mäsa. Čas dokončenia jedla v ohni bude približne 25 až 30 minút, odporúčam však občas jemne nazrieť do balíčku aby sa nestalo že ho otvoríte a suroviny budú čierne!

Grilovanie na ohni:

Na živom ohni si taktiež môžete ugrilovať čo Vás len napadne. Ražniči, grilovanú zeleninu alebo ryby. Pri grilovaní však potrebujeme prenosný rošt na grilovanie, nebojte sa nezaberá veľa miesta v batohu! Zapálime oheň a v prípade grilovania musíme počkať kým sa silné plamene utíšia aby sa nám jedlo na grile nespálilo.

Grilovaná ryba v bylinkovej marináde:
Suroviny:
– filety s kožou
– olivový olej
– citrónová šťava
– čierne korenie
– čerstvý rozmarín
– soľ

Postup: Tento recept je veľmi jednoduchý jednak v príprave, ale aj v obsahu surovín. Najprv si pripravíme bylinkovú marinádu: všetky suroviny zmiešame, čerstvý rozmarín posekáme a dôkladne zmiešame. Takto pripravenú marinádu natrieme na obe strany ryby a buď položíme na gril alebo použijeme ručné kliešte ktoré sú praktickejšie pri otáčaní pokrmu. Grilujeme asi 10 minút pričom nezabúdajme rybu občas otáčať!

Zdroj: unsplash.com

Už teraz sa nám zbiehajú chute na jedlá v prírode. Existuje nespočetne veľa receptov či už od šéfkuchárov alebo len obyčajných milovníkov špecifických pokrmov.

Existuje tiež množstvo spôsobov ako si pripraviť jedlo v prírode. Či už uvaríte Váš obed na ohnisku alebo pomocou kempingových varičov, či zvolíte trojnožku a kotlík na guláš, určite nám dajte vedieť ako Vám chutilo!